ניתוק מסלולי הכאב בחולי סרטן

רפואת הכאב היא תחום הצובר יותר ויותר תאוצה ברפואה המערבית. ואם ברפואה המודרנית אנו מכירים הרבה יותר תרופות ופרוצדורות שמכוונות להכלה על הכאב ולהציע מסלול טיפול למטופלים, הרי שההתקדמות בתחום עדיין לא מקיפה את כל המתמודדים – כאשר חולים עם מחלות קשות עדיין סובלים מאוד ממצוקת הכאב. בבית החולים איכילוב הבנו כי רפואת הכאב צריכה להתאים קודם כל לצרכי חולים מורכבים, בראשם המתמודדים עם מחלת הסרטן, שדורשת לא פעם התאמות של רפואת הכאב לתהליך הטיפולי הכולל. את המענה אנו מציעים במרפאה בין-מקצועית של רופאים מומחים מתחומים שונים, המתכנסים יחד כדי לתכנן מסלול מעקף לכאב העמיד, שמלווה חולי סרטן רבים.

צריבה של מסלולי הכאב
צריבה של מסלולי הכאב

כאב חמור הוא סימפטום שכיח ממנו סובלים עד כ-80% מהחולים האונקולוגיים הנמצאים בשלבי מחלה מתקדמים. במקרים קשים של כאב ממקור סרטני שלא מגיב לטיפולים תרופתיים ניתן להקל על הסבל באמצעות התערבות ניתוחית שמטרתה לנתק את המסלולים העצביים המוליכים כאב אל המוח.

טיפולים נוירוכירורגיים לניתוק מסלולי הכאב בחוט השדרה יעילים במיוחד בחולי סרטן עם כאב בלתי נשלט למרות טיפול תרופתי מיטבי. בחולים עם כאב ממוקם ניתן לנתק באופן ספציפי את מסלול הכאב בחוט השדרה, בחולים עם תסמונת כאב מפושטת ניתן להתערב במרכזי הכאב במוח. טיפולים נוירוכירורגים במצבים אלו לאחר שתרופות כבר לא עוזרות יכולים להפחית משמעותית את עצמת הכאב ולהביא לשיפור משמעותי בתפקוד ואיכות החיים של המטופלים.
(למידע נוסף אודות הטיפולים במאמר הבא באתר או בכתבה הבאה בידיעות אחרונות )

סרטונים המסבירים על הפעולות:

מרפאה פליאטיבית רב מקצועית לכאב עמיד בחולי סרטן
מרפאה פליאטיבית רב מקצועית לכאב עמיד בחולי סרטן
דילוג לתוכן